بازیگر «پولدارک» در نقش نابغه ایتالیایی

بازیگر «پولدارک» در نقش نابغه ایتالیایی/ «داوینچی» تازه معرفی شد

به نقل از ورایتی، ایدن ترنر در نقش لئوناردو داوینچی در یک سریال جدید که توسط فرانک اسپوتنیتس ساخته می‌شود، نقش‌آفرینی می‌کند.

این سریال ۸ اپیزودی که با عنوان «لئوناردو» در دست ساخت است با تمرکز بر دستاوردهای مختلف این نابغه دوران رنسانس در حوزه‌های مختلف که هر یک در حد شاهکار محسوب می‌شوند ساخته می‌شود و تنها بر هنر وی متمرکز نیست.

این سریال انگلیسی زبان قرار است سال آینده روی آنتن برود تا ادای احترامی به پانصدمین سال درگذشت داوینچی باشد.

این سریال را دن پرسوال کارگردان «مردی در برج بلند» کارگردانی می‌کند و لوکس واید تهیه کننده آن خواهد بود.

«لئوناردو» از محصولات اروپایی است که از سوی «آلیانس» متشکل از شبکه RAI ایتالیا، تلویزیون فرانسه و ZDF آلمان ساخته می‌شود.

معرفی ترنر به عنوان بازیگر اصلی در رم صورت گرفت و اعلام شد فیلمبرداری از دسامبر شروع و تا بهار آینده ادامه خواهد داشت.

گفته شده بازیگران درجه یک بین‌المللی به این سریال افزوده خواهند شد.

اسپوتنیتس و استیو تامپسون نویسنده بریتانیایی فیلمنامه این سریال را نوشته‌اند.

به تازگی اعلام شده بود ایدن ترنر به عنوان یکی از بازیگران فیلم جدید ترنس مالیک با عنوان «آخرین سیاره» جلوی دوربین می‌رود.

منبع: خبرگزاری مهر

نابینایان به تماشای «هیولا» نشستند

نابینایان به تماشای «هیولا» نشستند/ هدیه‌ای از مهران مدیری

مجموعه «سوینا» به سرپرستی گلاره عباسی در پنجمین برنامه اکران فیلم خود که ظهر روز پنجشنبه ۲۵ مهر در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد، نسخه توضیح‌دار قسمت اول مجموعه «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری که توسط نیما رئیسی روایت شده است، برای نابینایان نمایش داده شد.

در مراسم اکران «هیولا» شبنم مقدمی و محمد بحرانی از بازیگران این مجموعه شبکه نمایش خانگی و همچنین احمدی تهیه‌کننده «هیولا» حضور داشتند. محمد بحرانی پیش از اکران «هیولا» بخش‌هایی کوتاه از آواز معروف شخصیت «جناب‌خان» برنامه تلویزیونی «خندوانه» را با همراهی حاضران در مراسم، اجرا کرد.

مهران مدیری نیز در پیامی صوتی که در سالن پخش شد، اعلام کرد که در همکاری با «سوینا» و فعالیت‌های گلاره عباسی برای نابینایان، نسخه توضیح‌دار مجموعه «هیولا» را در اختیار نابینایان قرار می‌دهد.

همچنین در این مراسم اولین تندیس مجموعه «هیولا» به گلاره عباسی سرپرست «سوینا» اهدا شد.

در این مراسم و در خصوص دستاوردهای جدید «سوینا» برای نابینایان اعلام شد که با همکاری نشر «نیماژ» کتاب‌های مطرح در قالب کتاب‌های صوتی و از طریق برنامه رادیویی «قصه شب» که از رادیو سوینا پخش می‌شود، در اختیار نابینایان قرار می‌گیرد. همچنین فروشگاه اینترنتی «طاقچه» نیز از این پس برای نابینایان قابل استفاده می‌شود.

در ادامه اعلام شد که منوی بیش از ۳۰ رستوران در سطح شهر تهران برای استفاده نابینایان به صورت خط بریل نیز تهیه شده است.

در پنجمین مراسم اکران فیلم «سوینا» که با استقبال قابل توجه نابینایان همراه بود، چهره‌هایی چون حبیب رضایی و کیوان کثیریان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

برگ برنده «لاتاری» در دست کیست؟

لاتاری

«لاتاری» به‌رغم وجود ضعف‌هایی در فیلمنامه، اما قصه دارد و قهرمان، مواردی که این روزها کمتر فیلم‌های ایرانی از آن برخوردارند.«لاتاری» سومین تجربه سینمایی کارگردان جوان آن است. تجربه‌ای که الزاماً جلوتر از تجربیات قبلی نیست، اما همچنان نتیجه‌ای قابل دفاع و جذاب از کار در آمده است.

یکی از ضعف‌های آخرین ساخته مهدویان این است که دو قهرمان پررنگ دارد و دو ضدقهرمان کمرنگ؛ امیرعلی و آقاموسی قهرمان هستند و پدر نوشین و سامی ضدقهرمان؛ هرچند شاید پدر نوشین را نتوان ضدقهرمان قلمداد کرد و آن را شخصیتی خاکستری دانست. فردی که تنگناهای مالی او را زمین زده اما همچنان با دستفروشی سعی دارد معاش خانواده‌اش را تأمین کرده و بدهی‌هایش را پرداخت کند. از سوی دیگر، او برای کوتاه کردن این مسیر، دخترش را برای مدلینگ شدن در دبی قانع می‌کند! اینجاست که از او شخصیتی غیرمنطقی و بی‌غیرت بیرون می‌زند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که قهرمان‌های فیلم بر خلاف بسیاری از دیگر فیلم‌ها، دو نفر هستند! دو نفر از دو نسل مختلف با اهداف و آرمان‌های متفاوت، اما یک ویژگی مشترک دارند و آن «غیرت»‌ است. به همین دلیل خودشان آستین همت بالا می‌زنند و وارد گود می‌شوند.

لاتاری در شخصیت‌پردازی‌ها عموماً موفق است و با نکات ریزی که از هر شخصیت نشان می‌دهد، ما را با وجهی از او آشنا می‌کند. به عنوان نمونه در سکانسی از فیلم، امیرعلی به مشتری یادآور می‌شود «نان برای دیروز است» تا بیننده بداند او ذات درستی دارد و به نان حلال معتقد است.

اما این موضوع درباره برخی شخصیت‌ها رعایت نشده است. به عنوان نمونه، تماشاچی نکات چندانی درباره سامی به عنوان ضدقهرمان نمی‌داند، فقط می‌داند او در کار فریب‌دادن دختران جوان است. یا در سکانسی دیگر، ارتباط او با شاهزاده‌های عرب طی یک فیلم کوتاه تلگرامی و از قول خودش بیان می‌شود. شاید اگر وجوه دیگری از این شخصیت منفور بیان می‌شد، آن وقت قد و قامت ضدقهرمان فیلم هم برای مخاطب بهتر جلوه می‌کرد و انتقام از او حلاوت بیشتری داشت.

آخرین ساخته کارگردان «ماجرای نیمروز» گرچه در شخصیت‌پردازی ضعیف است، اما در عوض دیالوگ‌های کلیدی و نیش‌داری دارد. هر چند در معدود مواردی این دیالوگ‌ها تصنعی می‌شود و از فیلم بیرون می‌زند؛ مانند دیالوگ درباره ریزگردها و خلیج فارس. همچنین به زعم نگارنده، اقدام آقاموسی در پایان فیلم آنقدر رسا هست که نیاز به دیالوگ‌های بعدش نداشته باشد و ای‌کاش فیلم در همان سرویس بهداشتی و با نگاه آقاموسی به دوربین پایان می‌یافت.

آقاموسی با بازی درخشان هادی حجازی‌فر شخصیتی دوست‌داشتنی از آب در آمده و برگ برنده «لاتاری» است؛ شخصیتی که می‌توان آن را با حاج‌کاظم «آژانس شیشه‌ای» مقایسه کرد، هر چند خود مهدویان، هنوز با حاتمی‌کیا قابل قیاس نیست.

منبع: فارس
صفحه قبل 1 صفحه بعد